12.5.09

Los orígenes de Lobezno

Des d’un bon principi vull deixar clar que la veritat és que no es pot dir que jo sigui una experta en aquest tipus de films, però Los orígenes de Lobezno no em va desagradar. Encara que pot ser que a les persones que s’han llegit els còmics i que són experts en les històries dels protagonistes de X-Men els pugui semblar horrible, com sol passar amb les versions cinematogràfiques de les grans obres escrites.


Es tracta d’una pel·lícula repleta d’acció, amb efectes especials bastant ben aconseguits i amb la qual vaig passar una bona estona. El protagonista, interpretat per Hugh Jackman, clava el personatge de Lobezno i he de dir que em va encantar Liev Schreiber, que interpreta al seu germà Victor, el qual també té poders similars i que alhora és el “dolent” de la història. És a dir, l’antítesi del seu germà, el qual l’únic que vol és fugir de la seva part més “animal” sense arribar a aconseguir-ho.

A més, el film té un bon ritme que no et permet avorrir-te a la butaca i alhora explica la història del passat d’aquest personatge de ficció, fet que fa que sigui possible entendre moltes coses de les pel·lícules d’X-Man i que et deixa amb les ganes de saber si Lobezno acabarà descobrint la seva autèntica veritat.


Una curiositat que em va agradar molt és quan apareixen alguns dels futurs X-Men quan són joves, com Ciclope, el qual ja es caracteritza per haver de portar sempre ulleres de sol. També cal destacar la forma entranyable que utilitzen per a explicar els orígens del nom del protagonista. Jo em pensava que aquest nom li venia donat a causa del seu aspecte físic, bastant similar al d’un home llop. Però a la pel·lícula diuen que en realitat prové d’un mite molt romàntic entre la Lluna i l’esperit Quecuatsu, el qual li explica la seva dona:

- ¿Por qué está tan sola la luna?

- ¿Por qué?

- Porqué tuvo un amante.








Se llamaba Quecuatsu, y vivían en el mundo de los espíritus, y cada noche recorrían el cielo los dos juntos. Pero uno de los otros espíritus tuvo celos, y quería a la luna para él solo. Así que le dijo a Quecuatsu que la luna había pedido flores. Le dijo que bajara a nuestro mundo a cogerle rosas silvestres. Pero Quecuatsu no sabía que al abandonar el mundo de los espíritus no se puede volver.

Y cada noche, mira hacia el cielo y ve allí a la luna y aúlla su nombre. Pero no podrá volver a tocarla.


- Quququtsu está jodido…

- Quecuatsu… Significa Lobezno.


Així doncs, després de que suposadament el seu germà Victor la matés, ell es va voler anomenar a sí mateix Lobezno perquè a partir d’aleshores mai podria tornar a tocar a la seva estimada.


El que em va deixar parada va ser que em pensava que al final el protagonista mataria al seu germà dolent, Victor i, més quan no l’he vist en cap de les pel·lícules anteriors. Al tindre un paper tant rellevant en la vida del personatge i voler-lo matar després d’haver-se sotmès a l’operació d’inserció d’adamantium al seu esquelet per a fer-lo indestructible perquè es pensava que havia matat a la seva estimada, em va sorprendre molt que finalment no dugués a terme el seu propòsit.


No obstant, no tot em va agradar. El defecte el vaig trobar precisament en la dona de Lobezno, Kayla, interpretada per Lynn Collins. Quan la parella es topa amb un senyor molt mal educat que no els deixa passar amb el cotxe perquè està parlant amb algú altre al mig de la carretera i ella decideix intervenir per a que no hi hagi una baralla, ja es veu que també té algun tipus de poder mutant.


A més, també es veia a venir que en realitat la seva mort era fingida i no em va sorprendre gaire veure-la reapareixem en pantalla de sobte. No sé per què, però trobo que aquest tipus d’apunyalades per l’esquena solen ser bastant típics en les pel·lícules. El que no m’esperava és que el final de la parella acabés sent tant trist perquè, malgrat tot, ella l’estimava de veritat.


Si no hagués vist aquest film mai hauria sabut moltes coses que no m’acabaven de quadrar en les pel·lícules de X-Man i repeteixo que m’he quedat amb la intriga de saber si Lobezno recordarà que va deixar a l’amor de la seva vida enrere sense saber-ho.


No hay comentarios:

Publicar un comentario